TJÄNSTER

 

Borttagning av NOX Sensor

Vad är en kväveoxidkatalysator/lagringskatalysator?

En lagringskatalysator användes i moderna bensinmotorer under ett antal år och är bland annat monterade i FSI motorer från VAG, tex Golf FSI. Syftet var att köra med en liten bränsleinblandning på låg- och medellast för att spara bränsle.

Dessa motorer krävde en ytterligare typ av katalysator med fler kemiska delar som möjliggjorde  lagring av kväveoxider. NOx-sensorn i sin tur mätte tillgängligt lagringsutrymme i uppsamlingskatalysatorn och styrde insprutningsmängden.

Nuförtiden har man gått ifrån denna teknik och motorn arbetar endast med homogen förbränning.

Ett stort problem har varit att NOx sensorn – som mäter halten av kväveoxider och styr processen – gått sönder vid kortare körsträckor på grund av kondensbildning som träffar sensorn.

Många bilägare har fått byta sensorn flera gånger till höga kostnader.

Nu är det slut på det. Vi kan mjukvarumässigt styra katalysatorn, vilket innebär att sensorn inte längre används.

Alla avgaskrav uppfylls fortfarande och katalysatorn fungerar på samma sätt som tidigare.


A-traktor hastighetspärr.

Vi kan elektronisk begränsa hastighet i motorstyrdonet på dom flesta bilar från årsmodell 2000 och framåt.

Inga fysiska ingrep på bilen eller montering av externa boxar. Programmering sker direkt i bilens styrenhet.

Din EPA blir redo för att klara SBP krav på på 33 kmh. Det går bra för dom flesta bilar att skicka styrenhet till oss för programmering

eller komma och lämna bilen.

Hittils har vi lyckas spärra följande märke: Vw, audi, skoda, bmw, volvo(med bosch styrenhet), mb....

Vi kan tyvärr inte spärra denso styrenhet som finns i volvo bilar utan turbo.

Kostnad för hastighetsspärr inklusive godkända intyget från: 3900:-


Kloning av motorstyrdon, databox.

Vi har möjlighet att göra exakt kopia av eran skadade eller trasiga motorstyrdon och till en bråkdel av priset vad en ny skulle kosta.

All information från den gamla flyttas över till den nya.


Fordonsdiagnos och felsökning.

Många av moderna bilar kräver fordonsspecifik utrustning och mjukvara för diagnos och felsökning. Vi har den senaste utrustning men också erfarenhet, kompetens och utbildning för att hantera dom flesta  moderna fordonsmodeller. 

Kodning, programmering och felsökning.


Adblue.

Många personbilar och lastbilar lider av stora och återkommande problem med havererade adblue pumpar och systemstörning på grung av

havererade komponenter. Vi har permanent och efektiv lösning för adblue system.